What you would do if you were the one who was spending the night? Oh, I wish that I was looking into your eyes.

"Håll käften!"
skriker du
där du står
i dina trasiga
jeans
och ditt vita
linne
med tårar i ögonen,
och jag,
jag förstår
inte
vad du
pratar om.

"Håll bara käften."
säger du
en gång till
lite lugnare.
Men
jag förstår
fortfarande
inte
vad du
pratar om.

Jag vill ju
bara
ge dig
mitt hjärta.
Och
jag vill ju
bara
kunna kyssa
dina läppar,
men det är
något
jag uppenbarligen
gjort
för du
är ledsen.

Men
jag vill ju
bara
ge dig
mitt hjätra.

Well, I never want to see you unhappy, I thought you'd want the same for me.

Ibland
önskar jag att du var min,
trots
att det hade varit
så fel.

Och ibland
önskar jag
att dina ord
var till mig
och att dina händer
var intrasslade
i mitt hår,
likt mina kläder
var intrasslade i en buske.

Och ibland
önskar jag
att dina läppar
var tryckta
mot min hals,
som mina fingrar
är tryckta
mot telefonen
när jag pratar med dig.

Och ibland
önskar jag
att vi gav oss en chans,
men jag vet
att det är försent nu.

Men ibland
kan jag
inte
låta bli
att önska,
trots
att jag vet
att vi
har det bra
som det är nu.

Men kom ihåg
att du alltid
kommer finnas
i mitt
hjärta.

And history books forgot about us and the bible didn't mention us, and the bible didn't mention us, not even once

Solen går upp
när jag går och lägger mig.
Tårar som torkat
och lämnat svaga
märken
efter sig.
Något
som kryper
under huden,
och
ett hjärta
som du trampat på.

Men om en vän kan viska och ett löfte brista, går jag hellre hem, kvar i nått jag lämnat, för länge sen

Jag skulle kunna
placera
ord efter ord
efter varandra,
så att det bildar konstiga
meningar.
Jag skulle kunna göra det
hela natten.

Jag skulle kunna göra det,
men
då skulle mina tankar
snurra iväg,
likt en karusell
på ett tivoli,
och tankarna skulle göra mig
galen.

Jag skulle kunna
sitta i mitt fönster
med en kopp te,
så varm att jag
skulle bränna
min tunga
och
så varm att jag
skulle kunna skriva
ditt namn
i ångan.

Jag skulle kunna
sitta där
med min varma kopp te
och en cigg
och bilda
konstiga meningar
och tänka
på hur fel
saker och ting
kan bli.

Jag skulle kunna
göra det,
men
jag låter bli,
tar av mig tröjan,
släcker lampan,
lägger mig under mitt täcke
och ler.

You don't know but that's okay, you might find me anyway. Don't you know that i belong arm in arm with you, baby?

Det kom en regnskur,
och sen var du försvunnen.

Jag målade varma färger,
med mina fingerspetsar
på din hud,
och du sa
"Jag älskar att få ha dig i mina armar,
och kunna se in i dina ögon
när jag vill".

Jag såg på dig
att du menade varje ord
du sa,
men nu
är du försvunnen.
Likaså är regnet,
och alla
fåglar
har slutat sjunga
för oss.

Your fingertips across my skin, the palm trees swaying in the wind, images, you sang me spanish lullabies, the sweetest sadness in your eyes, clever trick

Mamma,
hör du inte hur det skriker
under min hud?
Och ser du inte
hur det kryper?
Förstår du ens
hur mycket det är som vill ut,
som kliar,
kittlar,
gnager?

Mamma,
känner du hur hjärtat
slår lågor,
brinner
i mitt bröst?
Märker du
hur det skriker efter henne?

Mamma,
kommer du någonsin förstå
att det finns en helt annan värld
bortom den du
lever i?
Kommer du
acceptera det liv
jag lever,
väljer?

Mamma,
om du
någonsin
kommer förstå dig på
mig,
oss,
kan du inte
förklara,
visa det
på något vis?

RSS 2.0